Retningslinjer for tildeling av trygghetsalarm
Det gjøres en vurdering av hvilken nytte du kan ha av alarmen. Ved tildeling bør du være orientert om tid og sted, og være i stand til å tilkalle hjelp via alarmen.
Hjemmetjenesten har ansvaret for montering og oppfølging av alarmen. Det er Værnes Respons som svarer når alarm utløses, og hjemmetjenesten som rykker ut ved behov.
Det vil bli montert en nøkkelboks ved inngangsdøra, slik at hjemmetjenesten kan låse seg inn hvis det blir nødvendig. Husnøkkel til nøkkelboksen må være tilgjengelig ved montering.
Ved første gangs montering er det kr. 400,- i monterings-/engangs avgift.
Pris
Følgende søkergrupper prioriteres
- Personer med kroniske sykdommer som medfører nedsatt førlighet og som ved fall gjør det vanskelig å komme seg opp igjen
- Personer med kronisk sykdom som hindrer en i å bruke vanlig telefon
- Sterkt bevegelseshemmede - rullestolbrukere
- Personer med falltendens
- Andre med akutt behov for hjelp
- Forebygge innleggelse i institusjon
Sist endret 07.10.2024 10.34