Har du en bolig å leie ut til flyktninger?

Selbu kommune er anmodet om å bosette flyktninger også i 2023.

Selbu-samfunnet har gjort en veldig god innsats for å kunne bosette flyktninger i 2022, og mange har leid ut boliger til formålet. Dette er Selbu kommune svært glad for.

Selbu kommune er anmodet om å bosette flyktninger også i 2023. Dette skal behandles politisk før endelig vedtak. Dersom anmodningen vedtas politisk, har kommunen behov for å leie flere private utleieboliger som kan framleies til flyktninger. Det er per nå ikke aktuelt å bosette i private hjem, altså er det kun aktuelt med egne utleieenheter. Behovet gjelder i hele 2023, så det kan være aktuelt å melde inn boliger som man vet vil bli ledige utover året.

Det er fortrinnsvis behov for boliger med minimum 2 soverom, som ligger i området mellom Skarodden, Teigen bru og Stigamelene. Det kan vurderes å utvide området på et senere tidspunkt.

Dersom du har noe som kan være aktuelt, ta kontakt med flyktningetjenesten direkte på tlf. 40436790, mail: vibeke.slind@selbu.kommune.no eller via servicetorget på tlf. 73816700.